Pető Réka

 

Pető Réka
Kutató

A gyerekek rengeteg tudást sajátítanak el már a kezdetektől fogva, mintha a tanulásra születtek volna. Ugyanakkor az őket körülvevő számtalan inger közül pontosan tudják azt is, hogy mi számukra a fontos információ, amit valami miatt meg kell tanulniuk (például, hogy a társadalom jó tagjaivá váljanak) és mik azok, amiket figyelmen kívül hagyhatnak, mert valamilyen oknál fogva az a tudás nem releváns számukra. E tekintetben a kultúrának és a tanító személyének kiemelkedő jelentősége lehet, kutatásaim során pedig éppen erre keresem a választ: Vajon miképp befolyásolják ezek a tényezők a gyerekek tanulási mechanizmusait?

Önéletrajz

MTMT adatbázis

Publikációk

 

2021

Pető, R., Oláh, K., & Király, I. (2021). Two-Year-Old Children Expect Native, but Not Foreign Speakers to Use the Same Tool for the Same Purpose. Frontiers in Psychology, 12.


2020

Pető, R., Elekes, F., Oláh, K. & Király, I. (2020). Apró lépésekkel egy empatikus multikulturális világ felé a szociális kategorizáció társas tanulásban játszott kiemelkedő szerepe révén. Psychiatria Hungarica


2018

Pető, R., Elekes, F., Oláh, K., & Király, I. (2018). Learning how to use a tool: Mutually exclusive tool–function mappings are selectively acquired from linguistic in-group models. Journal of experimental child psychology, 171, 99-112.


2016

Oláh, K., Elekes, F., Pető, R., Peres, K., & Király, I. (2016). 3-Year-Old Children Selectively Generalize Object Functions Following a Demonstration from a Linguistic In-group Member: Evidence from the Phenomenon of Scale Error. Frontiers In Psychology, 7.