Andrási Krisztina
Doktorjelölt, Tudományos segédmunkatárs
2015 őszén csatlakoztam a labor munkájába, egy, a szakdolgozatomhoz kapcsolódó kutatás keretein belül, amely során azt vizsgáltuk, vajon az óvodás korú gyerekek másként általánosítják-e azt az információt, amelyet egy saját kultúrájukba tartozó felnőtt oszt meg, ahhoz viszonyítva, melyet egy más kultúrában jártas felnőtt tanít nekik. Diplomázásomat követően 2 évig a CEU Babakutató laborjában dolgoztam asszisztensként, 2018 őszétől pedig PhD hallgatóként csatlakoztam ismét az ELTE Babalabor csapatához. Kutatásaimban arra vagyok kíváncsi, vajon a gyermekek hogyan értik meg a társas konvenciókat; ezen belül is azt, hogy ezek közösséghez kötöttek (szemben például a morális normákkal, melyek univerzálisak), és így alkalmazhatóságuk helyzetről helyzetre változik.
Oktatási tevékenység
Oktatott kurzusok:
2020/2021-es tanév:
Csecsemő- és gyermekvizsgálatok (PSZB17-132:2)
Kutatási terepgyakorlat az általános pszichológia területén (PSZB17-114)
Korábban:
Szociális kogníció és tudat (Oláh Katalinnal) (PSZM17-KF-105)
Kísérletezés módszertana (PSZB17-132:1)
Témavezetések:
Kulturális tanulás óvodás korosztályban, kísérleti alapú, interaktív helyzetekben (például: tanító személy csoporttagságának hatása a hosszú távú tanulásra, társas konvenciók megértése óvodás korosztályban).
Publikációk
Előkészületben:
Andrási, K., Oláh, K., Zsoldos, R. A., & Király, I. Preschoolers retain more details from event sequences one week following an in-group demonstration. Preprint: https://psyarxiv.com/mrf5z/
2023
Andrási, K., & Király, I. (2023). “The Red Spots Are Now Lava, We Shouldn’t Step on Them”—The Joint Creation of Novel Arbitrary Social Contexts in Pretend Play. Open Mind: Discoveries in Cognitive Science. https://doi.org/10.1162/opmi_a_00082
2022
Andrási, K., Schvajda, R., Király, I. (2022). Young children expect pretend object identities to be known only by their partners in joint pretence. British Journal of Developmental Psychology, 40(3), 398–409.
Andrási, K., Schvajda, R., Elekes, F., & Király., I. (2022). A közös figyelem fejlődése és jelentősége csecsemőkorban. In: Zsidó, N. A., & Lábadi, B. (szerk.) Figyelem a gyakorlatban. Akadémiai Kiadó.
Cristina, I. Galusca, C., I, Andrási, K., & Csibra, G. (2022). Kind-relevant information supports the fast-mapping of novel labels. Proceedings of the 46th Boston University Conference on Language Development, 203-215.