Ha egy csoporthoz tartozunk, ugyanazt tudjuk? Úgy tűnik, a babák egész kis koruktól fogva hajlamosak társas csoportokban gondolkodni. A társak egymástól való megkülönböztetése segíti a gyermekeket... Ha egy csoporthoz tartozunk, ugyanazt tudjuk? Úgy tűnik, a babák egész kis koruktól fogva hajlamosak társas csoportokban gondolkodni. A társak egymástól való megkülönböztetése segíti a gyermekeket...
Hogyan értik meg a kisgyermekek, hogy kikre milyen szabályok vonatkoznak? A gyerekek vajon fegyelembe veszik-e azt, ha valaki nem ismer bizonyos szabályokat? Hogyan értik meg a kisgyermekek, hogy kikre milyen szabályok vonatkoznak? A gyerekek vajon fegyelembe veszik-e azt, ha valaki nem ismer bizonyos szabályokat?
A 14 hónaposok értik, hogy értjük – és hogy nem értjük! Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a babák értik-e, ha a jelenlétükben egy felnőtt félreért valamit. A 14 hónaposok értik, hogy értjük – és hogy nem értjük! Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a babák értik-e, ha a jelenlétükben egy felnőtt félreért valamit.
Gyermekek tudásátadásának feltérképezése Azt vizsgáltuk, hogy gyermekek hogyan adnak át tudást másoknak, különös tekintettel a tudatelméletnek ebben betöltött szerepére. Gyermekek tudásátadásának feltérképezése Azt vizsgáltuk, hogy gyermekek hogyan adnak át tudást másoknak, különös tekintettel a tudatelméletnek ebben betöltött szerepére.
Az „aránytévesztés” magyarázata Az aránytévesztés jelensége a kulturális tanuláshoz kötött. Az „aránytévesztés” magyarázata Az aránytévesztés jelensége a kulturális tanuláshoz kötött.
Mit láthatott a másik? - 18 hónapos gyermekek emlékezeti fejlődése Azt vizsgáltuk, hogy 18 hónapos gyermekek képesek-e korábbi események emlékeit használni arra a célra, hogy kitalálják mit láthatott a másik korábban. Mit láthatott a másik? - 18 hónapos gyermekek emlékezeti fejlődése Azt vizsgáltuk, hogy 18 hónapos gyermekek képesek-e korábbi események emlékeit használni arra a célra, hogy kitalálják mit láthatott a másik korábban.
Felülbírálás - a társas interakciók egyik eleme Ebben a kutatásban azt vizsgáltuk, hogy a gyermekek képesek-e arra, hogy a másik tudásáról alkotott korábbi benyomásaikat felülírják. Felülbírálás - a társas interakciók egyik eleme Ebben a kutatásban azt vizsgáltuk, hogy a gyermekek képesek-e arra, hogy a másik tudásáról alkotott korábbi benyomásaikat felülírják.
Gondoljuk csak át, mi is történt múltkor! – 2 éves gyerekek emlékezeti... Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy két éves gyerekek mire emlékeznek egy-egy eseményből. Gondoljuk csak át, mi is történt múltkor! – 2 éves gyerekek emlékezeti... Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy két éves gyerekek mire emlékeznek egy-egy eseményből.
Eszköztanulás a kulturális térben – kölcsönös kizárás elve Négyéves korú gyerekek nem tanulnak válogatás nélkül bárkitől. Eszköztanulás a kulturális térben – kölcsönös kizárás elve Négyéves korú gyerekek nem tanulnak válogatás nélkül bárkitől.
Aránytévesztés – a kultúra ereje Miért fordulhat elő az, hogy a gyerekek megpróbálnak lecsúszni egy miniatűr csúszdán? Aránytévesztés – a kultúra ereje Miért fordulhat elő az, hogy a gyerekek megpróbálnak lecsúszni egy miniatűr csúszdán?
Szelektív tanulás a saját kulturális csoport tagjaitól Ebben a kutatásban azt vizsgáljuk, hogy a gyerekek szívesebben tanulnak-e egy olyan személytől, akit a saját kulturális csoportjuk tagjának észlelnek. Szelektív tanulás a saját kulturális csoport tagjaitól Ebben a kutatásban azt vizsgáljuk, hogy a gyerekek szívesebben tanulnak-e egy olyan személytől, akit a saját kulturális csoportjuk tagjának észlelnek.
A rassz és a közös tudás relatív súly a kategorizációban Vajon a gyerekek számára mi képvisel fontosabb információt egy másik emberről: az illető etnikuma vagy a viselkedéses sajátosságok? A rassz és a közös tudás relatív súly a kategorizációban Vajon a gyerekek számára mi képvisel fontosabb információt egy másik emberről: az illető etnikuma vagy a viselkedéses sajátosságok?
Kategorizáció közös tudás alapján Amikor gyerekek másokat kategorizálnak, figyelembe veszik, hogy az ő viselkedése mennyire felel meg a kulturális normáknak. Kategorizáció közös tudás alapján Amikor gyerekek másokat kategorizálnak, figyelembe veszik, hogy az ő viselkedése mennyire felel meg a kulturális normáknak.