Felfedezni az ismeretlen: A társas támogatás hatása a gyermeki felfedezésre Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a gyerekek hogyan tanulnak, fedezik fel önállóan környezetüket, és erre hogyan a felnőttek támogatása. Felfedezni az ismeretlen: A társas támogatás hatása a gyermeki felfedezésre Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a gyerekek hogyan tanulnak, fedezik fel önállóan környezetüket, és erre hogyan a felnőttek támogatása.
Perspektívafelvétel egy másik kultúrában A perspektívafelvétel folyamatának kultúrközi összehasonlítása. Perspektívafelvétel egy másik kultúrában A perspektívafelvétel folyamatának kultúrközi összehasonlítása.
A másik perspektívájának felvétele is gyors már gyerekeknél Azt vizsgáltuk, hogy a társas kategorizáció hogyan hat arra, hogy milyen gyorsan és spontán mérjük fel, hogy a másik mit lát, észlel. A másik perspektívájának felvétele is gyors már gyerekeknél Azt vizsgáltuk, hogy a társas kategorizáció hogyan hat arra, hogy milyen gyorsan és spontán mérjük fel, hogy a másik mit lát, észlel.
Hogyan is volt a múltkor? – kulturális információk hatása az óvodás gyermekek... Egy két alkalmas játékkal azt vizsgáltuk, hogy az információt átadó beszélt nyelve hogyan befolyásolja négy éves gyermekek hosszú távú emlékezetét. Hogyan is volt a múltkor? – kulturális információk hatása az óvodás gyermekek... Egy két alkalmas játékkal azt vizsgáltuk, hogy az információt átadó beszélt nyelve hogyan befolyásolja négy éves gyermekek hosszú távú emlékezetét.
Online térben is érezhetjük magunkat egyedül – és másként is viselkedünk Azt vizsgáltuk, hogy a gyermekek mennyire figyelnek viselkedésükre egy online interakció során. Online térben is érezhetjük magunkat egyedül – és másként is viselkedünk Azt vizsgáltuk, hogy a gyermekek mennyire figyelnek viselkedésükre egy online interakció során.
Mi van dobozban – Smarties-vizsgálat Hogyan befolyásolja a társas kategorizáció a másik tudásáról, vélekedéséről való gondolkodást? Mi van dobozban – Smarties-vizsgálat Hogyan befolyásolja a társas kategorizáció a másik tudásáról, vélekedéséről való gondolkodást?
Szelektív tanulás a társas kategorizáción túl: általános érvényű és kultúraspecifikus... Azt vizsgáltuk, hogy négy éves óvodások hogyan sajátítanak el általános (kultúrafüggetlen) és kultúrafüggő ismereteket. Szelektív tanulás a társas kategorizáción túl: általános érvényű és kultúraspecifikus... Azt vizsgáltuk, hogy négy éves óvodások hogyan sajátítanak el általános (kultúrafüggetlen) és kultúrafüggő ismereteket.
Ha egy csoporthoz tartozunk, ugyanazt tudjuk? Úgy tűnik, a babák egész kis koruktól fogva hajlamosak társas csoportokban gondolkodni. A társak egymástól való megkülönböztetése segíti a gyermekeket... Ha egy csoporthoz tartozunk, ugyanazt tudjuk? Úgy tűnik, a babák egész kis koruktól fogva hajlamosak társas csoportokban gondolkodni. A társak egymástól való megkülönböztetése segíti a gyermekeket...
Hogyan értik meg a kisgyermekek, hogy kikre milyen szabályok vonatkoznak? A gyerekek vajon fegyelembe veszik-e azt, ha valaki nem ismer bizonyos szabályokat? Hogyan értik meg a kisgyermekek, hogy kikre milyen szabályok vonatkoznak? A gyerekek vajon fegyelembe veszik-e azt, ha valaki nem ismer bizonyos szabályokat?
A 14 hónaposok értik, hogy értjük – és hogy nem értjük! Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a babák értik-e, ha a jelenlétükben egy felnőtt félreért valamit. A 14 hónaposok értik, hogy értjük – és hogy nem értjük! Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a babák értik-e, ha a jelenlétükben egy felnőtt félreért valamit.
Gyermekek tudásátadásának feltérképezése Azt vizsgáltuk, hogy gyermekek hogyan adnak át tudást másoknak, különös tekintettel a tudatelméletnek ebben betöltött szerepére. Gyermekek tudásátadásának feltérképezése Azt vizsgáltuk, hogy gyermekek hogyan adnak át tudást másoknak, különös tekintettel a tudatelméletnek ebben betöltött szerepére.
Az „aránytévesztés” magyarázata Az aránytévesztés jelensége a kulturális tanuláshoz kötött. Az „aránytévesztés” magyarázata Az aránytévesztés jelensége a kulturális tanuláshoz kötött.
Mit láthatott a másik? - 18 hónapos gyermekek emlékezeti fejlődése Azt vizsgáltuk, hogy 18 hónapos gyermekek képesek-e korábbi események emlékeit használni arra a célra, hogy kitalálják mit láthatott a másik korábban. Mit láthatott a másik? - 18 hónapos gyermekek emlékezeti fejlődése Azt vizsgáltuk, hogy 18 hónapos gyermekek képesek-e korábbi események emlékeit használni arra a célra, hogy kitalálják mit láthatott a másik korábban.
Felülbírálás - a társas interakciók egyik eleme Ebben a kutatásban azt vizsgáltuk, hogy a gyermekek képesek-e arra, hogy a másik tudásáról alkotott korábbi benyomásaikat felülírják. Felülbírálás - a társas interakciók egyik eleme Ebben a kutatásban azt vizsgáltuk, hogy a gyermekek képesek-e arra, hogy a másik tudásáról alkotott korábbi benyomásaikat felülírják.
Gondoljuk csak át, mi is történt múltkor! – 2 éves gyerekek emlékezeti... Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy két éves gyerekek mire emlékeznek egy-egy eseményből. Gondoljuk csak át, mi is történt múltkor! – 2 éves gyerekek emlékezeti... Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy két éves gyerekek mire emlékeznek egy-egy eseményből.
Eszköztanulás a kulturális térben – kölcsönös kizárás elve Négyéves korú gyerekek nem tanulnak válogatás nélkül bárkitől. Eszköztanulás a kulturális térben – kölcsönös kizárás elve Négyéves korú gyerekek nem tanulnak válogatás nélkül bárkitől.
Aránytévesztés – a kultúra ereje Miért fordulhat elő az, hogy a gyerekek megpróbálnak lecsúszni egy miniatűr csúszdán? Aránytévesztés – a kultúra ereje Miért fordulhat elő az, hogy a gyerekek megpróbálnak lecsúszni egy miniatűr csúszdán?
Szelektív tanulás a saját kulturális csoport tagjaitól Ebben a kutatásban azt vizsgáljuk, hogy a gyerekek szívesebben tanulnak-e egy olyan személytől, akit a saját kulturális csoportjuk tagjának észlelnek. Szelektív tanulás a saját kulturális csoport tagjaitól Ebben a kutatásban azt vizsgáljuk, hogy a gyerekek szívesebben tanulnak-e egy olyan személytől, akit a saját kulturális csoportjuk tagjának észlelnek.
A rassz és a közös tudás relatív súly a kategorizációban Vajon a gyerekek számára mi képvisel fontosabb információt egy másik emberről: az illető etnikuma vagy a viselkedéses sajátosságok? A rassz és a közös tudás relatív súly a kategorizációban Vajon a gyerekek számára mi képvisel fontosabb információt egy másik emberről: az illető etnikuma vagy a viselkedéses sajátosságok?
Kategorizáció közös tudás alapján Amikor gyerekek másokat kategorizálnak, figyelembe veszik, hogy az ő viselkedése mennyire felel meg a kulturális normáknak. Kategorizáció közös tudás alapján Amikor gyerekek másokat kategorizálnak, figyelembe veszik, hogy az ő viselkedése mennyire felel meg a kulturális normáknak.