Liszkai-Peres Krisztina
Doktorjelölt
Kutatási témám a gyermekkori emlékezet fejlődése.
Bár felnőttként nehezen vagy szinte egyáltalán nem jutnak eszünkbe a gyermekkori, főleg a csecsemőkori emlékeink, az egyértelmű, hogy az emlékezet már kiskorban is működik. Másként hogyan valósulhatna meg az az elképesztő mértékű tanulás, ami a korai éveket jellemzi? Emellett azt is sejtjük, hogy a kisgyermekek memóriája nem teljesen úgy működik, mint a felnőtteké: néha sokkal ügyesebbek a felnőtteknél (pl. versek, mesék szó szerinti felidézése), máskor viszont elfelejtenek vagy összekevernek dolgokat. Mivel a legkisebbek még nem tudják szóban megosztani emlékeiket, ezért különféle rövid játékok segítségével próbáljuk kideríteni, hogy mit jegyeznek meg egy-egy eseményből.
Publikációk
Előkészületben:
Liszkai-Peres, K., Kampis, D., & Király, I. (preprint). 3-year-old children’s memory flexibility allows adaptation to an altered context.
2021
Liszkai-Peres Krisztina, Király Ildikó (2021). Gondolkozás és emlékezés a gyermeknél s a kultúrában, IN: Pszichológia, főszerk.: Pléh Csaba, Akadémiai Kiadó, DOI: 10.1556/9789634546399
Liszkai-Peres, K., Kampis, D., & Király, I. (2021). The flexibility of early memories: Limited reevaluation of action steps in 2-year-old infants. Journal of Experimental Child Psychology, 203, 105046.
2020
Konok, V., Peres, K., Ferdinandy, B., Jurányi, Z., Bunford, N., Ujfalussy, D. J., Réti, Z., Kampis, G., & Miklósi, Ádám. (2020). Hogyan hat a mobileszköz-használat az óvodások figyelmére és társas-kognitív készségeire?. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(2), 13-31. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.13.31
2016
Oláh, K., Elekes, F., Pető, R., Peres, K., & Király, I. (2016). 3-Year-Old Children Selectively Generalize Object Functions Following a Demonstration from a Linguistic In-group Member: Evidence from the Phenomenon of Scale Error. Frontiers In Psychology, 7.